Snabb tillväxt för Willys

Osäkra tider har gjort livsmedelskonsumenterna mer prismedvetna. Willys är en av de kedjor som vunnit allra mest mark de ­senaste åren. Med hög kundlojalitet och ett omtyckt varumärke har Willys alla förutsättningar att fortsätta växa – en resa som Prisma är med och möjliggör.

Willys står för 10 procent av hyresvärdet i Prismas portfölj som helhet. Idag har kedjan över 240 butiker i Sverige och fortsätter att växa snabbare än marknaden.

Vid nyetableringar söker Willys efter lägen där det finns en tydlig efterfrågan på prisvärd och hållbar mat, där många människor passerar och dit det är enkelt att ta sig både med bil och till fots. Med Prisma som partner får Willys inte bara tillgång till rätt läge, utan också möjlighet att etablera sig på platser där det finns synergier mellan handel, restauranger och elbilsladdning.
Det stärker kundflödet och ger Willys de bästa förutsättningarna att nå både trogna och nya kunder.

Efter flera år av stigande matpriser är trycket på fler Willysbutiker runtom i landet fortsatt stort, berättar Heinz Möller, etableringschef på Willys.

– Vi har dagligen personer som hör av sig och vill att vi ska komma till just deras kommun. Det är såklart fantastiskt kul och med Prisma har vi en väldigt bra plattform att bygga vidare från, för att fortsätta stärka vår position på lång sikt, säger Heinz Möller.

Willys, kundcase